neděle 4. ledna 2015

Hitparáda knih (rok 2014)


Každý si jistě na začátku roku 2014 namlouval, že přečte všechny své nepřečtené knihy, které má doma. Nebo alespoň polovinu. Mně se podařilo přečíst za rok 2014 celkem málo knih, takže má "výzva" byla nesplněna. Bohužel. Ale i přes tak malý počet knih jsem chtěla udělat jedno kompletní shrnutí. A tak se do toho můžeme pustit, ne?

Na začátku bych ještě chtěla rychle zmínit mou nejkratší a nejdelší přečtenou knihu. Jenom tak pro zajímavost. Nejkratší kniha, kterou jsem za minulý rok přečetla, je dramatické dílo od Molière. Lakomec je skvělá kniha, která pobaví a rozesměje - a to je také důvod, proč se dostala do mé TOP 3 za rok 2014. Cenu za knihu s největším počtem stran získává opět příběh o Christianovi Greyovi od spisovatelky E. L. James. Tentokrát ale cenu přebírá druhý díl - Padesát odstínů temnoty.


Nejlepší knihy roku 2014


19544770  23564703  7112603

Mám tu dva absolutní knižní vítěze roku 2014, které budu doporučovat stále a stále dokola. Kniha Pád andělů si mě naprosto získala už v květnu a já od té doby netrpělivě vyhlížela její pokračování. Nakonec jsem se přeci jen dočkala. Další díl, tedy Svět poté, ještě přečtený nemám, ale brzy se do něj pustím, protože příběh Penryn mě naprosto uchvátil. Kniha, jež se také umístila na první příčce, je Manželovo tajemství. Skvěle napsáno, nevšední postavy, chvílemi napínavý děj, velké zvraty a všude kolem lži. Opravdu doporučuji.

Jinak když zabrousíme do vod klasiky a povinné četby, tak jsem se zamilovala do komedie Lakomec. Vtipné, svižné, zábavné, oddechové. Pokud si lámete hlavu s tím, co číst z povinné četby, protože vás nic nezaujalo, tak rozhodně sáhněte po tomto dramatickém dílu.


Nejakčnější knihy


19544770  22826120

I zde se umístila apokalypsa Pád andělů. Co by to totiž bylo za apokalypsu bez pořádné akce? U Pádu andělů se rozhodně nudit nebudete. Ani u knihy Labyrint: Útěk není o akci nouze. V Labyrintu jde také o život a jediný způsob, jak se zachránit, je dát se na útěk, neohlížet se a nepřestávat běžet.


Nejkrásnější olky


18712295  22194872  21845185

Poslední dopis od tvé lásky má nejen nádhernou obálku, ale i příběh, který je schován uvnitř knihy. Jojo Moyes jsem si zkrátka oblíbila. Další nejkrásnější obálkou roku 2014 se může pyšnit pohádková kniha Škola dobra a zla, která vám odhalí, jak to doopravdy chodí ve světě pohádek. Tento kouzelný a neobyčejný příběh doporučuji všem milovníkům pohádek, kteří se chtějí na chvíli trochu zasnít a odpočinout si. I třetí kniha, kterou jsem minulý rok přečetla, určitě zaujme svou obálkou. Na hraně zapomnění je nádherný příběh o lásce a cestování.


Největší zklamání


17233649

Největší zklamání roku 2014 je jednoznačně všemi opěvovaná kniha od slavného Johna Greena - Hvězdy nám nepřály. Nechci se tady k této knize vyjadřovat, takže pokud chcete znát můj názor, přečtěte si recenzi.

Celkové shrnu


Ani tento rok není jiný v tom, že si přeji, abych přečetla více knih než v roce předešlém. Doufám, že počet přečtených knih zvýším minimálně o polovinu! Držte mi palce, budu to potřebovat. :-)

Přečtené knihy za rok 2014 = 18 knih + re-reading série Divergence
Celkový počet stran přečtených za rok 2014 = 6540

10 komentářů:

  1. Pěkné shrnutí :) Souhlasím, že Labyrint byl vážně letos nejakčnější knihou :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné shrnutí :) Labyrint si chci přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě pěkný článek. :)
    Jsi první člověk, kterého znám a nelíbí se mu Hvězdy nám nepřály, určitě se podívám na Tvou recenzi. Já knížku zbožňuji, ale to všechny knihy, které jsou o rakovině. Ne, že by se mi ta nemoc líbila, nebo něco takového, jen... mám k ní díky naší rodině tak blízko (umírají na ni všichni už tři generace), že mě vždy ty knížky vždy nějak dostanou a zamilovala jsem si postavy a některé citace.
    Pád Andělů už mám na listu knížek, které chci přečíst. Četla jsem už několik recenzí a knížka je vážně skvělá. Vyloženě se těším, až se k ní dostanu. :)
    Poslední dopis od tvé lásky je dokonalá knížka. :)

    Fakynn (www.fakynn.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
  4. Súhlasím, Pád anjelov je skvelá knižka, mňa veľmi bavila, aj keď miestami ma hlavná hrdinka vedela nahnevať. :) Už sa teším na pokračovanie.
    A Škola dobra a zla má úžasnú obálku.

    OdpovědětVymazat
  5. Knihu Manželovo tajemství se chystám v nejbližší době přečíst a i s těmi obálkami s tebou souhlasím, jsou moc hezké :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkné shrnutí, doufám, že příští rok budu mít přečtené ty knihy, co jsi četla ty vloni :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Jsem ráda za každou radu nebo názor. :)