Recenze: Křišťálový meč

Překlad - Alžběta Kalinová
Série, díl - Rudá královna #2
Počet stran - 416
Vazba - hardback s přebalem
Nakladatel - CooBoo
Rok českého vydání - 2016

Po nečekaném vítězství Mare a Cala v aréně, kde jejich životy měly skončit, jsou spolu se Šarlatovou hlídkou, která je zachránila, na útěku před nově korunovaným králem Mavenem. Maven se rozhodně nehodlá vzdát a nepřestane po nich pátrat, dokud blýskající holčičku se svým bratrem nezíská zpět pod svou kontrolu. Celá Šarlatová hlídka tak čelí mocnému nepříteli, který se před ničím nezastaví. Dokáží ho obelstít nebo zvítězí Stříbrní?

Recenze obsahuje spoilery na předchozí díl - Rudá královna!

Křišťálový meč plynule navazuje na Rudou královnu. Spolu s hlavní hrdinkou, Calem a Šarlatovou hlídkou se ocitáme v podzemním tunelu na útěku. Hned na začátku se setkáme s jednou velkou akcí, kterou pak následuje dalších nespočet. Líbí se mi, jak Victoria dokáže poutavě popsat akci na spoustu stran a přitom ji stále dělat něčím zajímavou a napínavou. Zkrátka autorka nám nedá ani na vteřinku vydechnout, což je u knihy zapadající do tohoto žánru očekávané.

Hned po několika prvních stranách jsem věděla, že Křišťálový meč rozhodně trpět nemocí druhých dílů nebude. Spisovatelka se stále drží na své úrovni, kterou polehoučku vyvyšuje. Děj je zábavný a v knize se pořád něco děje; ostatně nikdy jsem se nepřistihla při tom, že bych se při čtení této knihy či předešlého dílu nudila. Příběh je dokonale promyšlený a velmi často mě dokázal překvapit. Během čtení jsem si sice postupně všímala jisté podobnosti s knihou Rezistence (série Divergence), ale v rámci žánru - ať už youngadult či dystopie - jsou si všechny knihy určitými prvky podobné, takže by to ode mě bylo vůči této knize nefér, kdybych ji kvůli tomu odsoudila. Co se týče prostředí, do kterého se mi v prvním díle poměrně těžko dostávalo, zde už jsem neměla sebemenší problém. Na autorce je vidět, že se postupně vypisuje a ve své tvorbě zlepšuje.

V tak těžké situaci, ve které se všechny postavy během této knihy nacházejí, přichází i spousta změn co se týče charakterů postav či jejich postojů k dané věci. Jsem nadšená, že autorka vždy aktuální chování určité postavy umí podložit a ukázat malý náhled do minulosti, jak se chovala předtím. Sama Mare Barrowová hledá sama sebe a pátrá po něčem, co by jí dalo odpovědi na všechny nevyřčené otázky. Během tak krátkého času prošla tolika změnami, že by to normální člověk neustál, ale ona je i přesto stále silná a odhodlaná bojovat, i když samozřejmě po svém, protože jinak by to přeci nebyla Mare.

Obálka:

Poslední dobou mi přicházejí do rukou pouze knihy s nádhernými obálkami. Mezi ně se určitě řadí i druhý díl ze série Rudá královna. Nese se v duchu předchozího dílu, má opět decentně třpytivou obálku a vystouplou korunku, ze které tentokrát stéká i stříbrná krev. Jak Rudá královna tak i Křišťálový meč jsou jedněmi z nejkrásnějších obálek v mé knihovničce.

Zahraniční obálky:

23174274  27995129  31928453

Celkové hodnocení:

Když jsem začínala číst Rudou královnu, upřímně jsem vůbec nečekala, že bych se pouštěla do tak skvělé série. Dystopií mám přečtených celkem hodně - i když v sobě nemají prvky fantasy -, a tak jsem si myslela, že už mě žádná nemůže ničím překvapit a dostat. Nemohla jsem se více mýlit. Křišťálový meč je úžasným pokračováním příběhu o Mare Barrowové, Rudé dívce, která se nečekaně zapletla do světa Stříbrných. Akce téměř na každé straně a skvělá psychologie postav, na které si spisovatelka zakládá, potěší určitě každého čtenáře. Už teď se nemůžu dočkat dalšího dílu, který bude jistě taktéž jedinečný, dechberoucí a nabitý pořádnou dávkou akce a překvapení.

Tímto mnohokrát děkuji webu databazeknih.cz za poskytnutí recenzního výtisku!
Mou recenzi na webu naleznete ZDE.