neděle 20. ledna 2013

Review - V kůži supermodelky (#1)



Název - V kůži supermodelky
Originální název - Airhead
Autor - Meg Cabot
Série - V kůži supermodelky
Díl - 1.
Počet stran  - 256
Vazba - hardback (s přebalem)
Nakladatelství - Knižní klub
Rok českého vydání - 2009


Oficiální anotace:

Šestnáctiletá Em Wattsová je newyorská středoškolačka, která má v hlavě především počítače a spolužáka Christophera, se kterým si rozumí nejlíp z celé školy. Když spolu s ním Em doprovází mladší sestru na slavnostní otevření nového obchodního domu, tragickou nehodou začíná zlý sen, jehož kulisy si lze jen stěží představit. Poté, co se ocitá na nemocničním lůžku na kapačkách a v drátcích, totiž zjišťuje, že už není sama sebou – a to doslova. Je to v cizím, pěstěném těle stále ještě ona, či někdo úplně jiný? Proč má najednou jiný hlas, jinou tvář, jiné chutě i známé? Kdo za tou přeměnou stojí a co tím sleduje? Zajímá už lidi jen to, kým je tahle pacientka navenek, anebo jim nepřestane záležet na tom, kdo se skrývá uvnitř? Dá se vůbec naskočit do rozjetého vlaku existence, kterou až dosud žil někdo jiný? A hlavně – co Christopher, pokud se mu to vůbec dá sdělit?


Můj názor:

Ach, ano. Moje první přečtená kniha od slavné Meg Cabotové (nepočítám povídku z knihy Prokletý maturiťák)! Ze všech stran doporučovaná a chválená spisovatelka. Prostě mi už bylo trochu divné, že jsem od ní ještě nic nečetla, tak jsem sáhla po této knize. Můj výběr vůbec nebyl špatný, ale přiznám se, že od Meg jsem čekala něco víc, něco extra.

Příběh začal opravdu slibně. Vtáhlo mě to do děje už od první strany a já se postupně seznamovala s hlavní hrdinkou Emerson Wattsovou, dívkou, kterou všichni přehlížejí. Byla jedna z mnoha, která neměla postavu vychrtlé modelky, neměla prsa céčka, doma neměla stylové oblečení a proplouvala životem jako šedá myška. Vše se ale převrátilo naruby, když navštívila obchodní dům Stark při jeho slavnostním otevření. Od té doby nikdy nesplynula s davem. Všichni se s ní chtěli vyfotit či požádat o autogram. A to je jen málo z toho, co prožívala jako skutečná hvězda.

Námět mě opravdu zaujal. Transplantace mozku do těla slavné hvězdičky? Báječné!

Meg nám v knize ukázala, že showbusiness není tak jednoduchý, jak se na první pohled zdá. Také nám ukázala, že ani modelky to nemají lehké. Celý den na 15-ti centimetrových podpatcích a pozóvat v krkolomných polohách s úsměvem, že vám je naprosto skvěle, ale venku může být klidně 5 stupňů? Tohle už nevypadá tak úžasně. Kdo by to každý den zvládal? Musím se přiznat, že i já jednu dobu toužila po kariéře modelky. Ale kdo by netoužil?

Styl psaní spisovatelky Cabotové si mě získal a určitě si od ní hodlám přečíst i další knihy (Mezi láskou a smrtí, Mediátor, Princezniny deníky,...). Je to spíše takové oddechové čtení, u kterého se rozhodně zasmějete.

V knize bohužel nebyly jenom ty kladné věci a pár z nich se mi tam nelíbilo. Nezáživných a naprosto k ničemu dialogů a scén tu bylo požehnaně. Nějaké mi přišly moc utahané a stejně se tím nic nevyřešilo. Kdybych mohla, tyto scény bych nejradši přeskočila.


Obálka:

Obálka je velmi originální, líbí se mi. Z přední strany na nás kouká Nikki Howardová, ze zadní strany Emerson Wattsová.
4 z 5 bodů


Celkové hodnocení:


☆ (4/5)

+ ukázka z  knihy:

Kliknutím na obrázek se přesunete na ukázku z knihy na bux.cz. Tam se můžete podívat i na více stran.

6 komentářů:

  1. Meg nie je perfektná, tiež mi príde taká 4 hviezdičková autorka 8) Čítala som od nej zatiaľ 2 knihy, ale chystám sa na tie, čo si vymenovala aj na recenzovanú 8)
    Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
  2. Ja knihy od Meg zbožňujem...síce sa môže zdať, že hlavné hrdinky jej kníh sú extra magnety na trápne situácie. Túto knihu som ešte nečítala, ale určite sa chystám :)

    Pozývam ťa na môj novovytvorený blog o knihách: http://nana-books.blogspot.sk/

    Nájdeš tam aj recenziu na knihu Slepá vášeň od Meg Cabot :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna nedávno jsem dočetla poslední díl této série. Moc mě to bavilo, Meg Cabotová je skvělá spisovatelka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se chci pustit do dalších dílů této série. :) Jo, to jo. :))

      Vymazat
  4. Túto knižku som zatiaľ nečítala, ale čo nie je môže byť :). Čítala som od nej však iné a tie ma zaujali. Také akurát na oddych a tiež zbožňujem jej humor :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Jsem ráda za každou radu nebo názor. :)