pátek 3. května 2013

Review - Síla vzdoru (Hunger games #3)

Síla vzdoru (The Hunger Games, #3)

Název - Síla vzdoru
Originální název - Mockingjay
Autor - Suzanne Collins
Série - Hunger games
Díl - 3.
Počet stran - 340
Vazba - paperback
Žánr - dystopie
Nakladatelství - Fragment
Rok českého vydání - 2011


Oficiální anotace:

Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být.
Proti všem očekáváním přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo povstání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo… Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká...


RECENZE OBSAHUJE SPOILERY NA PŘEDCHOZÍ DÍLY

Aréna smrti & Vražedná pomsta!


Můj názor:

Katniss na tom pořád psychicky není nejlépe. Nějakou dobu už je ubytovaná v podzemí ve Třináctém kraji, o kterém si myslela, že neexistuje, spolu se svými blízkými (kromě Peety) a dalšími osmi stovkami uprchlíků z Dvanáctého kraje, z něhož zbyla jen hromada hnijících mrtvol. Dvanáctý kraj už neexistuje. Kapitol ho úplně zničil.

Země Panem je momentálně ve válce. Kapitol bombarduje povstalecké kraje. Všude, kam se člověk podívá, je smrt. A proto se Katniss ujímá role reprodrozda jako symbol povstání. Podaří se povstalcům zvítězit, nebo Kapitol srovná se zemí všechny kraje? Kdo vyhraje?! Přežije vůbec někdo?!


Od téhle knihy jsem nevěděla, co čekat. Nějak mi docházely nápady, co by se v ní mohlo dít a jak by celá série mohla skončit. A řeknu vám na to, že jsem byla celkem překvapena.

Miluji Suzannin styl psaní. Ukončování kapitol jí opravdu jde, jelikož se pak od knihy čtenář nemůže odlepit. Je to tak napínavé a šokující. Akce je tu opravdu hodně. Super! Palec nahoru. Jen mě ale trošku zarazilo, jak rychle umíralo tolik postav, že jsem to ani nestíhala vnímat.

Knihu tady celkem vychvaluji, ale byla jsem s ní spokojená na 100%? To bohužel ne. Byla to skvělá kniha, ale chybělo mi v ní něco, co chybělo už v předešlém (druhém) díle. Něco, co by mě chytilo za srdce. Něco, co by mě donutilo říct o téhle knize, že to je absolutní bomba. Bomba to sice byla, ale ne tak úžasná jako první díl.

A jestli jsem spokojená se závěrem knihy? Ano i ne. Nebudu vám tady nic spoilerovat, ale z konce jsem byla celkem ráda, i když maličko vykolejená. Chtěla bych tady napsat ještě tolik věcí, ale bojím se, že bych vám mohla sdělit nějaký ten nepěkný spoiler, což vy nechcete. A pokud jste tuto knihu četli, koukněte se úplně dolů - tam najdete nějaké ty spoilery a můj názor na ně. :)



Katniss - Nevím, čím to je, ale hlavní hrdinka trilogie Hunger games se mi vzdaluje. Už není taková, jako na začátku. Chápu to. Prošla si těžkými věcmi.

Hurikán - Říkejte si, co chcete - mně lezl neskutečně na nervy.


Obálka:

Je pěkná. Modrou barvu mám ráda.
4 z 5 bodů


Celkové hodnocení:

Škoda, že už to skončilo.

★★★★☆ (4/5)


Tímto děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

+ píseň Oběšencův strom/The hanging tree



+ film:


Pokud byste chtěli vědět pár informací k připravovaným filmům, můžete se podívat ZDE.

SPOILERY!!!


Následující řádky radši uvádím až na konci recenze a dávám je do spoilerů, protože obsahují informace, které by se neměly dostat k lidem, kteří tuto knihu ještě nečetli.

V tomto díle jsem si Peety moc neužila. Jejich vztah šel do kytek a Peeta vlastně taky. Čekala jsem něco víc a když si to tak zpětně procházím, Peety jsem si užila nejvíc v prvním díle. A jen tak mimochodem - ten konec sice byl podle mých představ (kdyby Katniss skončila s Hurikánem, tak bych ji asi uškrtila), ale dle mého názoru byl trochu urychlený. Ale jinak epilog je vážně skvělej.

Prim - Suzanne.. cos to provedla?!!! To kvůli ní se Katniss do všeho na začátku série zamotala a ty jí jen tak zabiješ?
Btw, od Katniss jsem čekala trošku větší zhroucení.

Finnick - Jeho jsem si vážně oblíbila. I když byl psychicky mimo. I když mi v druhém díle nebyl sympatický. Jeho smrt byla ošklivá a nerada na ni vzpomínám.

12 komentářů:

  1. Hunger games miluju :))

    Jinak teďka trošku mimo: přidala jsem si Tě do oblíbených blogů (odkaz už mám na blogu :)) a ode dneška se stávám Tvou pravidelnou návštěvnicí! Máš skvělý blog,opravdu!! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, ani nevíš, jak velkou jsi mi udělala radost. :) Tvůj blog patří k mým nejoblíbenějším a točíš skvělá videa. Jsem moc ráda, že se ti můj blog líbí. :-)

      Vymazat
  2. Skvela recenze :-) hunger games jsem jeste necetla a celkem se stydim :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Finnick 8__( úplne ho zbožňujem, tak som nadávala vtedy!
    Skvelá séria, ale tento diel bol pre mňa najslabší, tej smrti tam bolo zbytočne veľa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, souhlasím. :) I když podle mě byl nejslabší díl druhý.

      Vymazat
  4. Celú sériu pokladám za jednu z tých lepších, no zdá sa mi, že film pekne pohnojili. Len s premáhaním som ho dopozerala celý a to už je čo povedať, lebo filmy už len zo zásady pozerám až dokonca.
    Bola by som rada, keby si navštívila môj blog http://fashionhappenss.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  5. Mne sa nepáčil koniec, čakala som nejaké romantické ukončenie, kde si uvedomí ako miluje Peetu...a nie, že ho potrebuje a cíti sa pri ňom spokojne.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, to já jsem za konec Prim a knihy celkově velice ráda. S něčím takovým se běžně člověk nesetká. Všude samé happy-endy, a tady to JE happy-end, i když vlastně není. Je to prostě ta krása toho, že člověk kvůli maličké sestřičce obětuje svůj život (dvakrát), vyvolá převrat, riskuje všechno a nakonec kvůli čemu? Ta pomíjivost...
    A přesně jako ty - první knížku miluju, ale film už není nic moc, zato druhá knížky pokulhává, ale film miluju! (ty jsi v kině mááálem brečela? Já několikrát regulérně řvala!) Jsem zvědavá na třetí díly.
    Třetí díl je podle mě silně na psychiku, a DOUFÁM, že v něm nic zásadnějc nezmění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda, musím s tebou souhlasit v tom, že jsou všude samé happy-endy a toto je úplně něco jiného. Je to takové velmi... reálné?
      Na třetí díly jsem taky opravdu zvědavá a pevně doufám, že to nepokazí. :)

      Vymazat

Děkuji za komentář! Jsem ráda za každou radu nebo názor. :)