pátek 25. října 2013

Review - Legenda

Legenda (Legenda, #1)
Legenda

Název - Legenda
Originální název - Legend
Autor - Marie Lu
Série - Legenda
Díl - 1.
Žánr - dystopie
Počet stran - 279
Vazba - hardback (bez přebalu)
Nakladatelství - CooBoo
Rok českého vydání - 2013


Oficiální anotace -

Na území, kde se kdysi rozprostírala západní část Spojených států, se nyní nachází Republika – stát, který je v nikdy nekončící válce se svými sousedy. Patnáctiletá June se narodila v jedné z nejbohatších čtvrtí v Republice, je zázračným dítětem a připravuje se na závratnou kariéru v nejvyšších vojenských kruzích. Stejně starý Day naproti tomu vyrůstal ve slumu a už ve svém mladém věku je nejhledanějším zločincem Republiky.

Oba pocházejí z naprosto odlišných světů a zdá se, že neexistuje důvod, proč by se jejich cesty někdy měly zkřížit. Ovšem pouze do doby, než je zavražděn Metias, bratr Juny, a než se Day stává hlavním podezřelým. Rozpoutává se hra na kočku a myš, v níž se Day snaží ochránit svou rodinu a June pomstít smrt bratra. Ale při šokujícím zvratu událostí oba odhalí, co je ve skutečnosti postavilo proti sobě. Nyní nastává boj o holý život, boj o budoucnost lidstva, boj o skutečnou lidskou svobodu.


Můj názor -

Další dystopická série, po které jsem sáhla. V knihovně jsem prostě neodolala a musela si ji odnést domů.

Tahle kniha vás doslova pohltí od první strany a pustí až na samotném konci. Akce, akce, akce. Téměř na každé straně najdete akci. Ačkoli kniha nijak extra napínavá není a je i celkem předvídatelná, autorčin styl psaní si zamilujete. Myslím si, že sedne drtivé většině čtenářů. Kniha rychle odsýpá a než se nadějete, jste na konci a dožadujete se pokračování. Jenže k dokonalosti má tato kniha ještě trochu daleko. Styl psaní knihu sice vyzdvihne vysoko, ale ne natolik, abych ji ohodnotila plným počtem hvězdiček.

Knihu vypráví dvě hlavní postavy - velice chytrá dívka June a mladý kriminálník Day. Střídají se ve vyprávění po jedné kapitole. Každá postava má svůj vlastní font písma. Nelekejte se, jde jen o malý rozdíl a nejsou to žádné neobvyklé styly písma, takže při čtení to opravdu neruší.

Do obou postav jsem se dokázala vžít, i přes jejich odlišnost. Více jsem si ale oblíbila Daye. Do sympaťáka a okouzlujícího muže měl ještě celkem daleko, ale fandila jsem mu po celou dobu knihy, i když to byl kriminálník a na kontě měl už pěknou řádku zločinů. Chápala jsem jeho situaci a i to, proč to všechno dělá. June jsem si oblíbila také, ale občas se chovala vážně jako slepice.

Ollie. Pes June. Po celou dobu knihy mě vytáčelo to, že svému pejskovi dala (dle mého názoru) dívčí jméno, když to byl kluk. Sice je to jen taková nepodstatná drobnost, ale Ollie se v knize vyskytoval velmi často.

Legend - Prodigy

Obálka -

Obálka, která zdobí tuto knihu, je pěkná. Líbí se mi. V jednoduchosti je krása, že?
4 z 5 bodů

Na ukázku tu pro Vás mám pár obálek ze zahraničí:

Legend (Legend, #1)  Legend (Legend, #1)  Legend  레전드 (Legend, #1)  Legend: Fallender Himmel (Legend, #1)



Celkové hodnocení -

Z Legendy jsem nadšená. Líbila se mi a těším se na její pokračování pod názvem Fenomén, které bude jistě fenomenální (Legenda je legendární, Fenomén je fenomenální, hihi).


★★★★☆ (4/5)


+ knižní trailer


3 komentáře:

  1. Ha! Zrovna dnes jsem ji začala číst ve škole. Přečetla jsem pouze 20 stran, ale už teď věřím, že se mi bude líbit :) Už se těším, až zalehnu do postele a začnu číst :)

    OdpovědětVymazat
  2. Těším se až si knihu přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Velký souhlas ! Legenda byla skvělá :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Jsem ráda za každou radu nebo názor. :)