pátek 6. prosince 2019

Milý Ježíšku...

Vánoce bez knih? To by nebylo ono! Každý rok alespoň tu jednu knihu pod stromečkem najdu a letos jsem se opět rozhodla sdílet s vámi můj seznam knižních přání, který aktuálně čítá čtyři knihy. Ještě během listopadu byl seznam o jednu knihu širší - konkrétně o knihu Jáma od C. J. Tudor, které u nás loni na podzim vyšel debut Kříďák, což je naprosto skvělý a pohlcující thriller. Poštěstilo se mi ale Jámu vyhrát v soutěži u Knihománie a touto cestou bych jim ještě jednou ráda poděkovala! A teď už se pojďme podívat na knihy - podle obálek knih na mém seznamu nás letos čekají převážně bílé Vánoce!

  48614651. sy475

Možnosti milostného románu / To nejlepší v nás

Pomalu zaznamenávám, že se současní čeští autoři (a autorky) dostávají do povědomí veřejnosti i na sociálních sítích knižních influencerů, což je jedině dobře - čeští autoři by se měli číst a podporovat! Na podzim, konkrétně v říjnu, byla uvedena kniha Možnosti milostného románu od Jana Němce, která stihla proletět knižním světem a zanechala po sobě vesměs kladné hodnocení. Osobně jsem se byla podívat na brněnském uvedení tohoto románu přímo v nakladatelství Host, kde autor mimo jiné četl ukázky z díla, které mě naprosto dostaly, což byl hlavní impuls k tomu, abych si o knihu napsala Ježíškovi. A nesmím opomenout ani to krásné grafické zpracování - vážně se povedlo!

Colleen Hoover je oblíbená autorka new-adult románů pro ženské čtenářky po celém světě. Ani mě její knihy neminuly a už po přečtení první její knihy, která se mi dostala do rukou, jsem s jistotou mohla tvrdit, že se jedná o jednu z nejlepších spisovatelek tohoto žánru. Aktuálně mám přečtenou skoro celou její česky vydanou tvorbu, takže ani nejnovější překlad knihy All Your Perfects (česky To nejlepší v nás), která se tentokrát zabývá nefunkčním manželstvím, mě nesmí minout! Pokud hledáte kvalitně propracované knihy založené na romantickém příběhu, které vám v průběhu čtení stihnou i párkrát zlomit srdce, sáhněte určitě po Colleen Hoover, nezklame vás!

35924698  43450149. sx318

The Witch Doesn't Burn in This One / Válečná smršť

Vlna nadšení ohledně současné poezie Rupi Kaur mě příliš nezasáhla, avšak i tak jsem si v této oblasti našla svou oblíbenkyni. Amanda Lovelace debutovala se svou sbírkou básní The Princess Saves Herself in This One, která si mě okamžitě získala. Na její druhou knihu, jež vyšla v originálním vydání pod názvem The Witch Doesn't Burn in This One, jsem slyšela už poměrně slabší ohlasy, týkající se hlavně razantního postavení za práva žen na úkor mužů. I tak jsem ale na její další básně zvědavá a určitě se chystám i na nejnovější knihu ze série Women Are Some Kind of Magic. Pokud váháte, zda se pustit do této poezie, určitě do ní běžte - má poměrně srozumitelný jazyk a tematiku, která mnohým čtenářům (zde spíše čtenářkám) sedne. Doporučuji po ní sáhnout v angličtině, a to i přesto, že YOLI vydalo první dva díly v českém překladu.

Dystopická fantasy série Rudá královna mě zaujala už od prvního dílu a strhlo mě i její pokračování, o němž mnoho lidí tvrdilo, že se jedná spíše o "výplňkový díl". Sérii jsem ale stále ještě nedočetla, spoustu informací jsem navíc už z průběhu děje zapomněla a ráda bych si všechny knihy přečetla tak nějak pospolu a od začátku, takže do své sbírky musím doplnit i čtvrtý díl Válečná smršť. Sérii Victorie Aveyard určitě doporučuji dále všem příznivcům young-adult literatury - je to akční, svižné, čtivé a hlavně dokonale propletené - nikdy nevíte, komu můžete věřit!

Četli jste nějakou knihu z výše uvedených? A jaké knihy si přejete k Vánocům vy? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! Jsem ráda za každou radu nebo názor. :)