neděle 7. dubna 2013

Review - Vražedná pomsta (Hunger games #2)

Vražedná Pomsta (The Hunger Games, #2)

Název - Vražedná pomsta
Originální název - Catching fire
Autor - Suzanne Collins
Série - Hunger games
Díl - 2.
Počet stran - 335
Vazba - paperback
Žánr - dystopie
Nakladatelství - Fragment
Rok českého vydání - 2010


Oficiální anotace:

Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje! Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?


RECENZE OBSAHUJE SPOILERY NA PŘEDCHOZÍ DÍL - Aréna smrti!


Tumblr_me6f8hzidw1rm842lo1_500_large

Můj názor:

Kniha se začíná odehrávat několik měsíců po skončení Her v prvním díle. Katniss se svou matkou a sestrou Prim bydlí v novém domě ve vesnici Vítězů. Další dva domy obývá Peetova rodina a Haymitch. Všichni vítězové mají dostatek jídla, oblečení a peněz. Katniss ale šťastná není. Ani dostatek všeho, o čem kdy snila, ji neudělá šťastnější. Chce už navždy zapomenout na Hry, ale blížící se Turné vítězů jí to nijak zvlášť neulehčuje. A když se k tomu připočítá ještě Peeta a Hurikán.. opravdu netuší, jak se má mezi nimi rozhodnout.

Jenže po skončení Turné vítězů, problémy jenom přibývají. Dvanáctý kraj dostane nového, krutého mírotvorce. Prezident Snow se na Katniss zlobí. A navíc do toho všeho přicházejí Čtvrtohry, které úplně rozhází Katnissin život. Teď už nikde není bezpečno...


Když mi kniha přišla domů, skákala jsem radostí až do stropu. Vážně jsem se na ni těšila. Možná až moc. Od téhle knihy jsem očekávala akci. Hodně, hodně, hodně akce. Bohužel mé přání bylo vyslyšeno až po polovině knihy.

Prvních sto stran jsem skoro prospala. Nuda. Suzannin skvělý styl tam byl, to ano, ale jinak se tam nedělo skoro vůbec nic zajímavého. Dalších sto stran se už pomalu (pamaliličku) rozjížděla akce. Tohle už celkem šlo. A pak? Potom se to konečně opravdu rozjelo. A docela to stálo za to, i když to bylo jen krátké.

Konec měl být šokující. Abych řekla pravdu, konec mě nepřekvapil. Možná mě pár věcí dostalo, ale i tak jsem celý závěr knihy prokoukla. Z Katnissiných myšlenek se to dá celkem dobře odhadnout.


SPOILERY!!!

Tento i následující odstavec dávám radši do spoilerů, protože ten, kdo tuhle knihu ještě nečetl, netuší, jaké budou letošní Čtvrtohry. Ani neví, že se do arény Katniss dostane podruhé.

Aréna se mi nelíbila. Na můj vkus byla až moc umělá - přeplácaná různými vymoženostmi z Kapitolu. Nápad s hodinami se mi sice zamlouval, protože byl vážně dobrý, ale jinak všechno ostatní byla hrůza. Džungle.. hmm.. já radši lesy. Jo, vím, že stejné prostředí se ve Hrách po sobě objevovat nemůže, ale mně by se to líbilo. Ještě bych chtěla dodat, že dle mého názoru si žili v aréně celkem dost dobře. Žádné velké potíže. Ano, nejspíš to bude tím domluveným spojenectvím, o kterém se Katniss dozvěděla až na konci knihy. Ale i tak ty těžké situace v aréně, mi přišly takové nijaké, divné. V prvním díle to takové rozhodně nebylo.. A ještě něco ke splátcům. Jelikož čas v aréně byl velmi krátký a nebylo vše napsané tak dopodrobna, nemohla jsem si k ostatním splátcům vytvořit nějaký vztah jako v minulém díle, což mě trochu mrzí.

Ti, co četli tuto knihu, pochopili jste, co jsem tím chtěla říct? :)


Postavy:

Katniss - Naše hlavní hrdinka se opět blýskla. Mozek pořád používat umí, takže spoustu věcí vyřeší a udělá (nějaká) dobrá rozhodnutí. Bohužel se i trochu změnila. To Hry ji proměnily. Pořád se jí ve snech a ve vzpomínkách vracely hrůzy, které zažila. I tak je ale pořád statečná a ochraňuje své nejbližší.

Peeta - Možná se mi to jen zdálo, ale podle mě se Peeta choval jinak než v předchozím díle. Asi ho Hry taky změnily.

Hurikán - Nepleť se jim do vztahu, sakra!!!

Haymitch - Nechápu to, ale i přes všechny negativní stránky jeho osobnosti jsem si ho opravdu oblíbila.


Obálka -

Není špatná. Líbí se mi. Červenou barvu mám ráda.
4 z 5 bodů


Celkové hodnocení -

Bylo to (bohužel) slabší než předchozí díl..

★★★★☆ (4/5)


Tímto děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.



+ trailer:

12 komentářů:

  1. Mně se druhý díl líbil více, než první. :D Ta aréna byla fakticky úžasná a celkově mi knížka připadala.. plnší? :D Hezká recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý to má holt jinak. :D Já jsem si prostě zamilovala první díl. :)
      Děkuju. :)

      Vymazat
  2. Taky se mi jednička líbila více, na druhou stranu trojka je pro mě nejlepší díl série, tak jsem zvědavý, co řekneš na něj! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já momentálně třetí díl čtu a musím říct, že je vážně skvělý. :-))

      Vymazat
  3. Na Hunger Games se taky chystám...sakra,chystám se na moc,moc věcí:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se taky chystám na hodně knih. :D Ale bohužel pořád nějak není čas. :D :(

      Vymazat
  4. Mě se teda druhý díl líbil víc než první :D a už se moc těším, až uvidím film :))

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jednotka bola lepšia, ale mne sa páčila veľmi aj dvojka :) Peeta je najlepší! A ja som si napríklad veľmi obľúbila Finnicka :)

    OdpovědětVymazat
  6. Taky mám poslední dobou ráda Haymitche=) S tvým názorem na Hurikána prostě nesouhlasím=D Peeta mě pije krev.. Ale to už víš ;)
    PS: Jak jsi na tom se Sílou vzdoru?=) Já jsem na 310 straně, říkala jsem že to půjde pomalu...=D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, vím. :D Mně zase pije krev Hurikán. :D
      Jsem na straně 290.. musím to už konečně dočíst! :D

      Vymazat

Děkuji za komentář! Jsem ráda za každou radu nebo názor. :)