čtvrtek 28. listopadu 2013

Review - Ukolébavka

12694381Umění rozcho


Název - Ukolébavka
Originální název - This Lullaby
Autor - Sarah Dessen
Žánr - román
Počet stran - 373
Vazba - paperback
Nakladatelství - CooBoo
Rok českého vydání - 2011


Remy Starrová právě ukončila střední školu a těší se, až po prázdninách nastoupí na vysokou, která je na opačné straně USA. Těší se, až se zbaví všech povinností ohledně matčiných svateb, jelikož ona se ráda vdává, protože střídá manžely jako ponožky - jeden ji přestane bavit, odkopne ho, najde si nového, u kterého má pocit, že bude zase vše v pořádku. A tak to jde stále dokola.
Jenže pak Remy potká Dextera. Dexter se do ní zamiluje, ale Remy žádný vztah nechce. Nechce se vázat na nic, co by musela s sebou táhnout na vysokou. Jak to dopadne? Rozmyslí si to Remy a začne s Dexterem chodit? Co když se ale dozví, že ho bere jen jako nezávaznou letní lásku? Nebo se na Dextera vykašle a poslechne svůj zdravý rozum?


Morning💕

Můj názor -

Na knihu jsem se těšila. Nalákala mě hlavně její anotace, protože nic podobného jsem doposud nikdy nečetla.

Kniha má obyčejný styl psaní a i přesto je něčím zvláštní. Nemusí sednout každému. Mně se kniha četla celkem dobře a rychle. Přišlo mi, že všechny události se rychle vyřešily, byly hrozně utnuté, konec.

Jak už z názvu můžete poznat, kniha se motá kolem hudby. Čekala jsem, že tam hudba bude zmiňována, ale pouze v přínosné míře. Naneštěstí té hudby tam bylo až moc. Ach ne. Nejdřív písnička Ukolébavka, pak kapela, do toho všeho hrají při každé příležitosti rádia...

Já jsem tak nesmírně ráda za to, že tahle kniha nemá pokračování! Uf. Nemohla bych číst další díl o naší velmi "milé" hlavní hrdince, ale jak se znám, asi bych po něm sáhla hned při další návštěvě knihovny. Nemám ráda nedočtené série ať už jsou sebehorší.


O lásce už jsem neměla žádné iluze. Přicházela a odcházela, ranila, a někdy taky ne. Lidé nemají být spolu navěky, bez ohledu na to, co se zpívá v písních.
• str. 60, Ukolébavka 

Postavy -


Remy Starrová - nesnesitelná hlavní hrdinka se špatnou minulostí, nenechá si nic líbit, je rázná a má pověst chladné a bezcitné mrchy. Za některé její názory bych ji nejradši něčím praštila.

Remy má tři velmi dobré kamarádky - Chloe, Jess a Lissu. Celkem normální parta, ale každou chvíli mě vytáčely spory mezi Chloe a Jess. Tyhle holky se prostě nesnesly, pořád si nějak nadávaly, hádaly se, nedokázaly se na ničem shodnout a měly k sobě pitomé poznámky. Na to, že jsou spolu v jedné partě, mi to přišlo tak trochu zvláštní. Lissa byla celkem v pohodě, ale občas se chovala jako chudinka, fňuk. Hrozně mi připomínala Lisssu z Vampýrské Akademie, kterou nemám moc v lásce.

Nedokonalý Dexter mi často lezl na nervy. Nevím, proč s ním vůbec Remy začala chodit, když ji vůbec nepřitahoval a jen ji otravoval.


Obálka -

Nic moc. Obálka je šíleně nevýrazná, srdíčko z papíru (?) je takové divné...  a vidíte ten ultrakrátký nehet? Ehm..
2 z 5 bodů

Další zahraniční obálky:

8467059  5655218  17582025  3683937  820919  11070539

Celkové hodnocení -

Kniha mě zklamala. V podstatě jsem o ní neřekla žádnou kladnou věc, ale když se to tak vezme.... až tak špatná nebyla. Jako oddechovka je to myslím dobrá volba, ale spíš pro někoho, kdo má rád slaďárny a nevadí mu rozčilující hlavní hrdinka. Ještě si rozmyslím, jestli se budu pouštět do autorčiny další knihy, kterou u nás vydalo nakladatelství CooBoo pod názvem Poslouchej.

★★☆ (2/5)

3 komentáře:

  1. Tuhle knížku jsem četla asi před rokem a více méně mám na ni stejný názor jako ty. Těšila jsem se a zklamala mě. I když, nevím, jestli si četla Poslouchej! od téhle autorky, je lepší a líbila se mi víc. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poslouchej! jsme nečetla... a nevím, jestli si ji vůbec někdy přečtu, ale když říkáš, že byla lepší, možná bych to mohla zkusit. :-)

      Vymazat
  2. Tak tomuhle se nejspíš vyhnu, podle popisu by mi to fakt nesedlo :) A souhlasím i s tvým názorem na obálku - taky mi připadá taková... mdlá.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Jsem ráda za každou radu nebo názor. :)