sobota 14. prosince 2013

Review ~ Hunger Games 2: Catching fire (MOVIE)


HUNGER GAMES 2 – CATCHING FIRE

Recenze obsahuje spoilery na předchozí díl!




CSFD / IMDB

Žánr: Akční / Dobrodružný / Sci-Fi / Thriller
USA, 2013, 146 min

Režie: Francis Lawrence
Předloha: Suzanne Collins (kniha)
Scénář: Michael Arndt, Simon Beaufoy
Kamera: Jo Willems
Hudba: James Newton Howard

Hrají: Jennifer Lawrence, Liam Hemsworth, Josh Hutcherson, Elizabeth Banks, Woody Harrelson, Donald Sutherland, Willow Shields, Amanda Plummer, Jena Malone a další



Obsah:

Katniss Everdeen a Peeta Mellark se po šokujícím vítězství v 74. ročníku Hunger Games vrací domů. Jako vítězové musí ale brzy domov a své rodiny znovu opustit a vydat se na okružní jízdu po všech krajích Panemu. Jejich úkolem je bavit lidi, oproti očekávání Kapitolu ale Katniss a její příběh inspiruje ke vzpouře. Během turné po krajích Panemu Katniss vycítí, že se neodvratně schyluje k revoluci. Hlavní město ale stále drží moc pevně ve svých rukou a prezident Snow není člověk, se kterým je dobré si zahrávat. Ve vhodný čas, ve vhodný moment, Katniss Everdeen musí být zlikvidována. Sílu Kapitolu mají symbolizovat přípravy na 75. Hry, které skrývají překvapení a rozhodnou o budoucnosti celého Panemu.


Trailer:




Zajímavosti:
  • Kapela Coldplay nahrála skladbu Atlas exkluzivně pro tento film. Jde o první filmovou píseň od této skupiny. Odkaz ZDE.
  • Britský zpěvák Ed Sheeran poslal tvůrcům 3 návrhy písní do filmu, všechny ale tvůrci odmítli.
  • Do role Johanny Mason byla zvažována např. Emma Stone.
  • Natáčení tohoto pokračování bylo avizováno ještě před uvedením předchozího dílu v kinech.
  • Natáčení probíhalo v Severní Karolíně a na Havaji, konkrétně na havajském ostrově Kauai SPOILER: ,kde se filmovaly scény z arény. Některé scény Z Kapitolu byly natočeny v hotelu Atlanta Marriott Marquis.


Tento film mě v mnohém překvapil. Byl dokonalý, úchvatný, akční, napínavý a nejspíš se stal mým nejoblíbenějším. Film byl skvěle zpracovaný. Musím velmi pochválit efekty. (Ano, budu ho chválit do nekonečna.)
Také se k něčemu musím přiznat - v kině jsem se málem několikrát rozbrečela. Film byl hodně dojemný a já měla slzičky na krajíčku.


1. díl vs. 2. díl?

Kdybych měla srovnat tyto dva díly filmového zpracování, musím říct, že druhý díl byl o 100% lepší! Bylo to více svěží, energičtější a dočkali jste se také mnohem více akce, která opravdu stála za to. Události měly větší spád. První díl byl oproti tomu suchý a někdy dokonce i nudný. Navíc herci vyspěli, posbírali více hereckých zkušeností a zahráli to lépe. I styl, kterým byl film natočen, byl lepší ve druhém díle.


Film vs. kniha?

Tohle je snad první film, který kdy předčil knihu. Knihu jsem ohodnotila čtyřmi hvězdičkami z pěti (recenze zde). Ale film hodnotím pět z pěti! A proč? Tenhle film měl něco do sebe. Byla to úžasná podívaná, skvělé efekty, všechno dokonale propracované. Možná film hodnotím lépe proto, že jsem ještě plná báječných zážitků z kina, ale spíš to bude tím, že film byl opravdu dokonale zpracován - lépe než kniha, opravdu. Neříkám, že kniha byla špatná, ba naopak, kniha byla výborná! Ale film byl protentokrát o kousíček lepší.
A ještě nesmím zapomenout zmínit, že skoro všechno bylo uděláno podle knihy. Tohle byl vážně první film, který jsem viděla, kde bylo skoro úplně všechno podle knižní předlohy. Yeah, konečně! Na takový film jsem čekala strašně dlouho!


Jennifer Lawrence ~ Katniss Everdeen

Skvělý herecký výkon! Určitě lepší jak v předešlém díle - ten rozdíl je opravdu znát. Jennifer více dospěla, zkrásněla a nasbírala více hereckých zkušeností.
Jennifer je jedna z nejlepších a nejtalentovanějších hereček! Roli Katniss zahrála naprosto skvěle a já jí za to skládám poklonu. Všechno, co řekla či udělala, jsem jí zbaštila. A navíc ty psychické zhroucení a emočně těžké situace zvládla v podání Katniss bravurně. Potlesk!


Josh Hutcherson ~ Peeta Mellark

Přišlo mi, že Peety ať už ve filmu či knize moc nebylo. Sice je to škoda, ale na druhou stranu dal Peeta větší prostor Katniss. Josh tuto roli opět skvěle zahrál! Je sladkej, já toho herce zbožňuju.


Sam Clafin~ Finnick Odair

Wow, další skvělý herec. Když jsem četla knihu, Finnicka jsem si neuměla představit. Ale tento herec mi na něj pasuje přímo dokonale! Finnicka ztvárnil báječně - sebevědomí mu nechybí, je hravý a společenský.



Spoilery!

Těm, co film neviděli či nečetli knihu, doporučuji, aby následující řádky nečetli.
V recenzi na knihu jsem "hodinovou arénu" celkem pomluvila. Ale beru to zpět. Tvůrci filmu arénu vytvořili naprosto skvěle. Vážně super!
A mimo jiné se mi moc líbila scéna, kdy má Katniss předvést, co umí, před tvůrci Her. To, jak pověsila "Senecu" na strop, bylo super!


Celkové hodnocení

Film jsem vychválila dostatečně, možná až moc, ale věřte mi, že si to opravdu zaslouží! Ti, co film neviděli, utíkejte rychle do kina! A já se těším na filmové zpracování třetího dílu, který bude rozdělen na dvě části (ach jo).


★★★★★ (5/5)


A co vy? Viděli jste film? Jak se vám líbil?


8 komentářů:

  1. Aj ja by som to povedala rovnako :) film bol doslova úžasný a chcela by som si ho pozrieť znova. Celá trilógia čaká už na poličke a ja sa tiež neviem dočkať, kedy ju začnem čítať :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já uvažuji o tom, že na film půjdu do kina znovu. :D Knihy jsou také skvělé, rozhodně se na ně vrhni co nejdřív! :-)

      Vymazat
  2. Miluju HG a první díl jsem zfilmovaný neviděla, slyšela jsem, že je to otřesné, ale dvojka se mi moc líbila a když na scénu vystoupil Finnick, jen jsem se (jako všechny holky) svezla na sedačce níž a kňučela :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buď ráda, že jsi první díl ve filmovém zpracování neviděla. Je to nic moc, zbytečně strávený čas. A Finnick? Love him! :D ♥

      Vymazat
  3. Nevedela som sa dočkať CF už celý rok. Predtým než som sa konečne dotrepala do kina som počula na film nie veľmi dobré ohlasy. Že vraj 3/4 len kecy a kúsok akcie. Alebo že proste jednotka bola naozaj lepšia. Pché!
    Nič pravdy. Dvojka jednoznačne najlepšia. Ako Sam zahral Finnicka. Klobúk dole. Takto som si to v knižke predstavovala. A o Johanne ani nehovorím. Skvelá, vtipná postava. Netušila som že sa na dvojke tak nasmejem :) A súhlasím s tebou herci získali počas natáčania viac skúsenosti a teraz to stálo naozaj zato. A myslím že sa máme načo tešiť na Mockingjay. Samozrejme ma veľmi hnevá to že poslednú časť rozdelia na dve časti :(
    No jedna, jediná vec ktorá ma filme hnevala. KONIEC!
    Čisto mi to prišlo ako Twilight: Breaking Dawn Part.1
    A nech mi nikto nepovie že to nie je pravda lebo je :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se taky na tento film těšila celý rok. Byl to můj nejočekávanější film tohoto roku. :-) Vážně jsi slyšela o negativních názorech na CF? Já jsem se naštěstí setkala jen s těmi dobrými. :) Johanna je samozřejmě úžasná - ta scéna ve výtahu mě rozsekala. :D ...Mně osobně přijde celkem zbytečné rozdělovat takto celkem krátkou knihu na dvě části. No, uvidíme, jak to dopadne. :) A ještě k tomu konci - máš úplnou pravdu, tahle scéna byla jako vystřižená z Breaking Dawn Part 1.

      Vymazat
  4. "Britský zpěvák Ed Sheeran poslal tvůrcům 3 návrhy písní do filmu, všechny ale tvůrci odmítli. " - :D Tak toto ma pobavilo.
    Áno, dvojka bola omnoho lepšia. Vidno, že to režíroval iný režisér :) Mne sa najviac páčila scéna vo výťahu - ten Katnissin pohľad :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, určitě to je i tím, že to měl pod palcem jiný režisér, lepší režisér. :-) A scéna ve výtahu je dokonalá, fakt mě pobavila! :D

      Vymazat

Děkuji za komentář! Jsem ráda za každou radu nebo názor. :)