Recenze: Možná jednou

Překlad - Jana Jašová
Série, díl - Maybe #1
Počet stran - 392
Vazba - paperback
Nakladatel - Yoli
Rok českého vydání - 2017

Sydney by nikdy nevěřila, že se celý její svět dokáže rozpadnout během jediného dne. A navíc během jejích dvaadvacátých narozenin. Když zjistí, že ji přítel podvádí s její nejlepší kamarádkou a spolubydlící zároveň, sbalí si věci a okamžitě bez rozmyslu odchází, aniž by si uvědomila, že nemá kam jít. Naštěstí se jí ale ujímá hudebník Ridge bydlící naproti. Sydney tak znovu nachází domov, přátele a možná i opravdovou lásku. Je to ale složitější, než si zprvu myslela - Ridge je hluchý, ale především jí v cestě lásky stojí jeho přítelkyně Maggie, které za žádnou cenu nechce provést to stejné, co se stalo před nedávnem jí samotné. A proto Sydney nezbývá nic jiného než doufat, že možná jednou přijde ten správný čas...

Tvrdil jsem si, že s trochou sebekontroly dokážu svoje city ovládnout. Jenže pak Sydney něco řekla nebo udělala, nebo po mně vrhla ten pohled, a já cítil, jak se mi ta část srdce, která patří jí, naplňuje ještě víc. Chtěl jsem ji vyprázdnit. Jenže jsem už začínal tušit, že na city je každá sebekontrola krátká.

Kniha Možná jednou byla jednou z mých nejočekávanější knih letošního roku a to nejen z toho důvodu, že ji většina čtenářů považuje za autorčinu nejlepší. Se spisovatelčinou tvorbou jsem se již setkala a během krátké chvíle si ji stihla neskutečně oblíbit. Od příběhu, který je skryt v knize Možná jednou, jsem měla obrovská očekávání... Dokázala mi je ale splnit?

Celá kniha je napsaná velice čtivě - i přesto, že čítá necelých 400 stran, budete ji mít přečtenou opravdu rychle. Hodně tomu napomáhají i textové zprávy jako důležitý prostředek komunikace mezi Sydney a Ridgem, což lze považovat za příjemné ozvláštnění knihy. Bohužel ale autorce musím vytknout nedodržení logické souvislosti, jelikož se v některých chvílích (obzvláště na začátku) od určitých věcí rázně odklonila, jako by to vypadalo, že na ně dočista zapomněla.

Příběh, který spisovatelka vytvořila, je naprosto jedinečný a dokáže vás doslova zničit. Kniha se může tvářit jako obyčejný románek na oddech, ale doopravdy toho v sobě skrývá mnohem více. Jedná se o velmi emotivní příběh, který vás donutí se zamyslet a udělat si na dané věci své vlastní názory. Celkově se kniha zaměřuje především na lásku, hudbu a umění činit správná rozhodnutí v určitou chvíli. Láska je podaná velice intenzivně a tak, jako byste ji sami prožívali. Pokud někdo dokáže napsat desetistranný a naprosto dokonalý popis lásky, je to jedině Colleen.

Po kliknutí se vám fotografie zvětší.

Jak už jsem zmiňovala, kniha se velice úzce pojí s hudbou. Příjemným překvapením byl pro mě po otevření knihy playlist patřící k příběhu, který vytvořil zpěvák Griffin Peterson. Jedná se o 8 písniček, jejichž texty se v průběhu knihy postupně objevují. Playlist najdete buď na stránkách http://www.maybesomedaysoundtrack.com/ nebo např. na Spotify jako album pod názvem Maybe Someday. Přijde mi to jako vážně originální nápad, jak doprovázet příběh něčím dalším, co vám zůstane v paměti. Osobně jsem si zamilovala písničku Hold On to You, kterou si ráda pustím i po dočtení knihy (vlastně ji poslouchám i právě teď při psaní této recenze).

Málokterá kniha mě dokáže rozesmát a navíc několikrát po sobě - tahle to dokázala a dokonce mnohokrát! Výše jsem psala, že se jedná o opravdu srdceryvný příběh, jímž opravdu je, ale najdou se zde i veselé chvilky, které má na svědomí především vedlejší postava Warren, kterou jsem si jednoduše zamilovala. Samozřejmě smích střídal i pláč, protože vy, co už Colleen Hoover dobře znáte, jistě víte, že nenechá jediné oko suché.

Příběh je vyprávěn z pohledu dvou postav, které během celé knihy hledají svá správná postavení v životě a přesnou definici lásky. První z nich je Sydney, která se bezprostředně po rozchodu znenadání ocitne u Ridge doma. Je to správná holka, která se téměř ničeho nebojí a dokáže si své čtenáře získat. I mě si získala a já osobně ji považuji za jednu z nejsilnějších hrdinek, o kterých jsem kdy četla. Ridge představuje rozpolcenější postavu, jež mi byla postupem času méně a méně sympatičtější. Pokud se ale na jeho rozhodnutí podívám z jeho pozice, dokážu je pochopit. Příběh mě každopádně bavilo číst z pohledu obou hrdinů, jelikož jejich vykreslení bylo opravdu skvělé. Autorka dokázala báječně popsat pocity a myšlenky, které Sydney či Ridgemu vytanuly na mysli.

Obálka:

Musím se přiznat, že zprvu jsem byla velmi zklamaná z toho, že se nakladatelství rozhodlo nahradit původní obálku (níže vlevo, 1. řádek), která je dle mého sice jednoduchá, ale opravdu krásná. Nakonec jsem ale ráda i za tuto naši českou verzi (původně norskou - níže vlevo, 2. řádek), jelikož melancholická nálada se v ní odráží mnohem lépe než v originálním vydání. Obálka je navíc naživo mnohem hezčí než na obrazovkách počítače.

Zahraniční obálky:

24445517  35062128  31288887
31410451  20879810  28264824
25087909  27969414  31303956

Celkové hodnocení:

Možná se to po přečtení této recenze nezdá, ale pro tuto knihu opravdu nemám slov. Její příběh je naprosto výjimečný a dokáže s vámi zacloumat. Propracovanost postav i celkový příběh s menšími chybami zaručí nezapomenutelný zážitek ze čtení. Colleen Hoover je zkrátka bohyně ve svém oboru. Knihu doporučuji spíše romantickým duším, které se dokáží vžít do příběhu lásky s tou nejkrásnější větou na konci, kterou jste kdy četli...

Tímto mnohokrát děkuji webu databazeknih.cz za poskytnutí recenzního výtisku!
Mou recenzi na webu naleznete ZDE.
Fotografii fotila Eliška Kottová.